Деякі власники автомобілів встановлюють у своє авто замість заводського стандартного вихлопу спортивну систему, замінюючи всі компоненти при цьому. Є випадки, коли на прямоточний змінюється тільки стоковий глушник. Саме в спорті це робиться для того, щоб від двигуна отримати всі його можливості, тут ніколи не застосовується звичайний у нашому розумінні вихлоп і глушник.
Вважається, що монтаж прямоточної системи дає надбавку потужності мотору. Давайте розглянемо з різних боків цю ситуацію, а також відповімо на запитання про надбавку та інші особливості спортивного вихлопу. Розгляд вестимемо у двох напрямках: повна модернізація всієї системи і заміна одного лише глушника.
Навіщо ставити прямоток у вихлопну систему?
Спочатку зазначимо, навіщо саме власники автомобілів ставлять замість заводського вихлопу прямоточний. Тут можна вказати кілька причин:
-
зміна звуку роботи авто, особливо різниця відчувається на підвищених обертах, тут починають переважати низькочастотні нотки;
-
поліпшення візуального враження від автомобіля, воно досягається за рахунок красивої насадки або насадок (якщо вихлоп роздвоєний) на вихлопну трубу;
-
збільшення довголіття глушника і вихлопу, фірмові спортивні деталі набагато вищі за якістю, ніж штатні аналоги;
-
підвищення ефективної потужності двигуна.
З усіма пунктами все зрозуміло, крім останнього. Його ми розглянемо в розрізі двох варіантів внесення змін у вихлоп: заміна на спортивний глушник, тюнінг всієї системи.
Скільки кінських сил додає прямоточний глушник?
Звідки береться приріст потужності, адже ми вносимо зміни у вихлопну систему і тільки? Річ у тім, що в справі боротьби з сильним шумом, що виникає від працюючого двигуна, штатному вихлопу і глушнику немає рівних. Вони з цим завданням справляються відмінно. Звук вдається загасити в глушнику завдяки його будові.
Внутрішній об'єм корпусу глушника являє собою лабіринт переходів, камер, систем гасіння хвилі звуку. У них шум вдається зменшити до такого стану, як ми звикли чути від працюючого авто. Однак під час руху цим же лабіринтом відпрацьованих газів виникає сильний опір, який навіть отримав назву - протитечія, рух таких газів у зворотний бік. У результаті це «душить» мотор. Потрібні витрати роботи двигуна для подолання ефекту протитечії. Якщо це явище звести до нуля, то корисна потужність зросте, оскільки мотор працюватиме без додаткових перешкод, створюваних штатним вихлопом.
Звести це явище до нуля вдається завдяки встановленню прямоточної вихлопної системи. При цьому конкретно заміна тільки одного глушника може призвести до приросту в діапазоні (2-5%). Конкретна величина залежатиме від типу і потужності двигуна.
Настільки невелике значення приросту в даній ситуації викликане тим, що опір руху (протитечія) по тракту вихлопних газів буде виникати в інших частинах системи вихлопу. Особливо це стосується стандартного каталізатора.
Який приріст потужності буде при тюнінгу всього вихлопу?
Тепер розглянемо питання комплексної заміни всіх вузлів системи вихлопу на спортивні (прямоточні) деталі. При цьому змінюється:
-
колектор і колекторні труби;
-
всі сполучні та проміжні труби;
-
замість штатного каталізатора ставиться спортивна високопродуктивна деталь, (його можна зовсім прибрати, що навіть краще для нашого питання, але тоді зовсім не буде проводитися очищення відпрацьованих газів);
-
звичайний резонатор змінюється на спортивну деталь;
-
глушник змінюється на прямоток.
Ідеальним рішенням буде поділ вихлопного тракту на два канали, із застосуванням двох прямоточних глушників. Так і виглядає все це ще красивіше з двома насадками, і в автомобіля виходить шляхетніший і тихіший звук у підсумку.
Що ж до збільшення потужності, то тут можна домогтися ефекту плюс 5-15%, після відповідного налаштування всіх систем автомобіля під новий вихлоп. Знову ж таки, величина залежатиме від вихідних параметрів мотора. Що він потужніший спочатку, то кращий ефект. Таким чином надбавку можна отримати цілком відчутну, на відміну від заміни тільки одного глушника. І це одна з причин, чому власники авто вносять зміни у весь вихлоп цілком.