Уявімо собі ситуацію, коли на штатному вихлопі вас не влаштовує гучність роботи автомобіля, і ви вирішили щось зробити з цим, щоб звук став тихішим. Якщо така ситуація виникла у випадку, коли сам глушник давно не мінявся, від старості та корозії вийшов з ладу, але герметичність ще не втратив, це одне. Інша ситуація, коли на новому, але заводському вихлопі вам не подобається звук, а точніше його надлишкова, на вашу думку, гучність.
У першому випадку все досить банально, вам необхідно відправити автомобіль на СТО, де йому поставлять новий глушник, можливо на пару з новим резонатором. Це вирішить проблему, адже при руйнуванні частини структури всередині корпусу глушника, автомобіль автоматично збільшує гучність. Заміна на нову деталь вирішує проблему.
Якщо ми говоримо про другу ситуацію, то тут є нюанси, про які ми і поговоримо далі.
Навіщо ви хочете зробити глушник авто тихішим?
Під час конструювання автомобіля і його вихлопної системи зокрема, автовиробники її роблять такою, щоб під час роботи двигуна транспортний засіб потрапляв за рівнем шуму в норми, які діють у Європі, у нас та в інших країнах. Тут головне завдання від вихлопної системи і глушника зробити так, щоб від працюючого автомобіля було комфортно оточуючим щодо звуку його роботи.
У переважній більшості випадків звукову картину змінювати не потрібно, конструктори вже подбали про це. Тут достатньо того, щоб система вихлопу була справною і в ній застосовувалися штатні деталі. Однак можна уявити, що вам хочеться зробити ваш автомобіль ще тихішим, або вас не влаштовує рідний звук, вам здається, що він надмірно гучний. У цьому разі можна поліпшити ситуацію, але для цього знадобиться внесення змін до вихлопної системи. Розглянемо ці методи.
Методи зменшити шум від автомобіля
Отже, у нас є робоча штатна система резонатора і глушника, а саме ця пара відповідає за те, яку гучність має двигун, що працює в автомобілі, і ми хочемо зробити наше авто тихішим, що можна зробити. Тут можна вказати на таке:
-
заміна наявного глушника на новий і якісний, (такий підхід підійде тільки в тому разі, коли на автомобіль встановили неякісний глушник, його присутність може спотворювати в гіршу сторону звукову картину);
-
встановлення додаткового резонатора - за наявності місця в системі вихлопу, можна поставити додатковий резонатор. Його ставлять замість частини проміжної труби, у підсумку у вас в авто стоятиме два резонатори один за одним;
-
заміна штатного резонатора на новий, з наявністю в ньому звукопоглинального наповнювача;
-
встановлення свистка на кінцеву трубу системи вихлопу.
Давайте прокоментуємо передостанній варіант. Зазвичай, усередині корпусу стокового резонатора порожнеча, але є моделі резонаторів, де ця порожнеча наповнюється спеціальним звукопоглинальним матеріалом. При його присутності в даній деталі, звукова хвиля, що проходить через отвори перфорації, буде потім поглинатися таким наповнювачем. Це ефективний спосіб зробити авто тихішим, а такий резонатор за своєю суттю нагадуватиме прямоточний глушник. Один з ефективних і дієвих способів, тут необхідно тільки підібрати правильно модель нового резонатора.
Також варто сказати кілька слів з приводу свистка. Це спеціальна насадка, яку на болтове з'єднання прикручують до вихлопної труби. При цьому робоча частина свистка розташовуватиметься всередині труби. Примітивний метод, але він також у змозі змінити звукову картину. Якщо вас дратували в роботі автомобіля якісь певні частоти і його гучність, то свисток може їх змінити.
Залежно від моделі свистка, так можна варіювати отриманий новий звук, для деяких ситуацій виходить знизити сумарний рівень шуму від такої методики.
Знову ж таки варто вказати на те, що встановлення у вихлопну систему якісних рідних заводських запчастин навряд чи призведе до того, що вам не буде подобатися величина шуму від автомобіля. Якщо ви з такою проблемою все ж зіткнулися, то одразу подумайте над тим, що саме на поточний момент змонтовано у вихлоп, яка якість поставлених деталей.