Серед власників різних автомобілів, які працюють на паливних двигунах (ДВЗ), існує доволі незвична практика просвердлювання маленького отвору в нижній частині глушника. Ця дія не передбачена заводом-виробником і автомобіля, і безпосередньо самого глушника, проте дірки свердлять, і це набуло доволі широкого поширення.
Давайте спробуємо розібратися, для чого проробляється отвір у цій деталі системи вихлопу, а також, як це правильно зробити, якщо ви згодні, що він там має бути.
Для чого свердлять дірку в глушнику?
Якщо ми будемо спостерігати за зупиненим на стоянку автомобілем, який деякий час тому був у русі і у нього працював мотор, то ми зможемо побачити, як з отвору в глушнику починає капати вода. Звідки вона там береться? Головна причина, це утворення конденсату, за певних умов він утворюється в рясних кількостях. Як вода потрапляє всередину глушника:
-
під час нагрівання від вихлопних газів компонентів системи вихлопу і глушника, а потім їх поступового охолодження;
-
під час різкого охолодження, для прикладу, при наїзді у велику калюжу або під час дощу;
-
природне утворення конденсату в глушнику автомобіля, який не експлуатується. Тут його поява відбувається через атмосферні перепади температури.
У ситуації, коли вода всередині корпусу глушника утворюється в досить великих кількостях, вона там застоюється. Це посилює корозійні процеси, які руйнівно діятимуть на внутрішню структуру та компоненти цієї деталі. Щоб зменшити інтенсивність корозії, вода примусово зливається через зроблений заздалегідь отвір. Саме тому його і проробляють, для зливу конденсату, що утворюється.
Як правильно просвердлити дірку?
Чому такий механізм зливу води не передбачений на заводах виробниках глушників і автомобілів? Річ у тім, що під час роботи двигуна температура у вихлопному тракті та глушнику збільшується настільки, що вода досить швидко випаровується. Навіть її відчутно велика кількість випаровується швидко.
Що частіше експлуатується автомобіль, то менше діє руйнівно конденсат на внутрішню структуру глушника. Такі спостереження показують, що примусове видалення води через дірку не призводить до істотного позитивного результату і особливо на терміні служби глушника не позначається на краще.
Якщо ж ви зважилися зробити отвір у глушнику, то як це правильно зробити:
-
заганяєте автомобіль на яму;
-
в електродриль вставляєте свердло з діаметром 2,5 або 3 мм;
-
вибираєте в нижній ближній до вас частині корпусу глушника місце, найбільш наближене до поверхні землі;
-
по центру в цьому місці просвердлюєте отвір.
Якщо глушник розташовується в деякому перекосі щодо горизонтальної осі, що цілком припустимо, то можете дещо змістити місце свердління. Головна мета тут, створення невеликої дірки в тому місці, де найбільше буде накопичуватися конденсат.
Під час пророблення отвору немає сенсу демонтувати глушник із системи вихлопу. Процедура проробляється безпосередньо на встановленій деталі. Маленька дірка береться для того, щоб ваш автомобіль не став голоснішим. Якщо отвір зробити значним, то різко зросте рівень шуму від вашого транспортного засобу. Це неприпустимо за правилами і неприємно для оточуючих. Тому величина дірки має бути невеликою під вказаний вище розмір діаметра свердла.